VGS

Werkgevers worden in toenemende mate – ook in financiële zin – verantwoordelijk gesteld voor de re-integratie van zieke werknemers. Voor de schoolleiding is het daarom van belang om de terugkeer van de zieke medewerker op de werkplek te bespoedigen. Tijdens deze training worden handreikingen aangereikt om leiding te geven aan deze complexe ziektedossiers.

Doelstelling en leerdoelen

  • U heeft kennis van de inhoud van de procesgang bij ziekte in de eerste twee jaar en mogelijk ontslag na twee jaar ziekte.
  • U krijgt inzicht in de diverse oorzaken van verzuimdossiers en een handreiking voor de aanpak van de re-integratie en het voorkomen van een loonsanctie.
  • U ontwikkelt vaardigheden in de gespreksvoering met uw zieke werknemer en bijbehorende dossieropbouw.

Opbouw

Na een inleiding met de actualiteiten rondom het (wettelijk) kader van een goede verzuimbegeleiding, zal de training in het teken staan van  casuïstiek die aansluit bij de praktijk van een leidinggevende. Daarnaast zal er gelegenheid zijn uw eigen school specifieke casus in te brengen. Gastspreker en arbeidsdeskundige, Len van der Burgh zal vanuit zijn expertise en (UWV)-ervaring met ons meedenken en u adviseren. Dit zal sterk praktijkgericht zijn.

  • Doelgroep

    Leidinggevenden en bestuurders in het primair onderwijs
  • Aantal deelnemers

    Minimaal 8 en maximaal 12 deelnemers
  • Aanvangsniveau

    De training is geschikt voor zowel een startende als een meer gevorderde deelnemer.
  • Aantal uur

    3 uur

Trainers

  • 13 november 2019
  • 13:30 – 16:30 uur
  • € 235 vrijgesteld van BTW
  • Kantoor VGS adresgegevens
    Kastanjelaan 10, Ridderkerk
  • Aanmelden